Spelregels voor het Spuiten

Spelregels voor het spuiten met Spuitbus Autolak

Let op de volgende punten:

  • Spuiten van een testplaatje ter controle.
  • Zorg voor een stofarme ruimte waarin u gaat spuiten.
  • Zorg dat de af te plakken onderdelen zoals lijsten, rubbers ,portier klinken enz.goed vetvrij zijn.
  • De ondergrond van het te spuiten oppervlak dient droog en vetvrij te zijn.
  • Spuitbus op kamer temperatuur brengen,dit voorkomt spetters.
  • Minimaal 2 min. schudden voor gebruik,zodat de lak zich goed met het drijfgas vermengt.
  • Spuitafstand 30 cm.
  • Voor een goede lakstand spuit u van links naar rechts en terug totdat u een mooie gesloten laklaag krijgt.
nexa automotive

Vervolg:

  • Spuit 2 deklagen en als laatste een nevel laag om de metallic er gelijkmatig op te leggen,,vergroot dan wel de afstand.
  • Zo voorkomt u wolken in het eindresultaat.
  • Houdt een uitdamp tijd tussen de lagen aan van ± 3 minuten, afhankelijk van de omgevingstemperatuur.
  • Spuit dunne vloeiende lagen om zakkers te voorkomen.
  • Spuit de eerste laag net voorbij de reparatieplek,laag 2 en 3 spuit je telkens een beetje verder voor een goed verloop.
  • Na ± 15 min. overspuiten met blanke lak dit gebeurd in 2 lagen met tussentijds een droging van ± 3 min.
  • Eventuele uitspuit rand uitspuiten met uitspuit verdunner.
  • Na 12 uur de overgang voorzichtig uitpoetsen voor een perfect resultaat.
  • Gebruik de spraymaster op de spuitbus voor een beter resultaat.

Tips:

Voor een goede reparatie geld zowel met schuren als met spuiten,maak altijd een verloop in het proces en zeer belangrijk hoe minder laagdikte van de kleur opbouw,des te beter het eindresultaat.

Beter gezegd, de basis kleur werkt als een soort spons hoe meer lagen je spuit over elkaar hoe dikker de spons word.Waardoor de blanke lak helemaal zal inzakken en de glans zal verliezen.Het volgende punt,laat altijd de basis lak goed uitdampen is de tussen lagen dit draagt zeker bij aan een beter resultaat.

Top